מנכ"ל משרד הבינוי: "רעיון המיסוי של כחלון הזוי ויגרום לנזק"

    אברהם זילבר 2 Comment on מנכ"ל משרד הבינוי: "רעיון המיסוי של כחלון הזוי ויגרום לנזק"
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד הבינוי נגד כחלון: "רעיון המסים על דירות מטומטם. כל הרעיון של מיסוי לא מייצר דירות, זה רק יגרום לנזק". כך התייחס היום (חמישי) מנכ"ל משרד הבינוי, שלמה בן אליהו, ליוזמה של שר האוצר הנכנס, משה כחלון, להעלות את מס הרכישה על דירות להשקעה לכ-20%: "זה כמו חוק שאומר אל תקנו דירות"

    בכנס השנתי של התאחדות בוני הארץ שמתקיים באילת התייחס בן אליהו ליוזמת כחלון "רעיון המסים על דירות מטומטם. כל הרעיון של מיסוי לא מייצר דירות, אם נגדיל את העול על המשקיעים שרובם לא מחו"ל, אלא כאלה שקונים דירה לבן שלהם או לטובת החזר בתקופת הפנסיה, זה רק יגרום לנזק. אם יעלו את מס הרכישה ל-20%, מחירי השכירות יכפילו את עצמם".

    עוד הוסיף בן אליהו כי "יוזמה כזו עלולה לגרום למי שתכנן לרכוש דירה בעוד חודשיים להקדים את הרכישה, ולמי שתכנן למכור, לאחר אותה. זה נכון שאם יחוקקו מס רכישה כזה, זה בעצם כמו חוק שאומר: 'אל תקנו דירה' אבל אנחנו לא מאמינים שזה משנה את השוק, אלא מעוות אותו ולא פותר את הבעיה".

    כחלון

    בעניין וועדות התכנון והבנייה המחוזיות והארציות אמר בן אליהו "הצענו לכחלון שמהיום והלאה תוכניות מתאר ארציות יהיו תוכניות מנחות ולא סטטוטוריות. כלומר, אם מישהו רוצה ליזום תוכנית לתחנת דלק למשל – הוא יוכל לעשות זאת. הצוות של כחלון לקח את זה צעד אחד קדימה, עצר אותנו ושאל, 'למה שהוועדות המחוזיות לא יהיו מנחות, ורק התוכניות המפורטות יהיו סטטוטוריות?' אני מקווה שהם באמת יקדמו את זה".

    בן אליהו התייחס גם לטענות הקבלנים נגד הממשלה בנוגע למשבר בענף הבנייה והתשתיות "המוצר הזה של דירה הוא בידי הממשלה, הקרקע, העובדים והמיסוי קשורים כולם לממשלה. הבעיה היא שאין לנו היצע מתוכנן, וכשאין היצע – המחירים עולים כי אין ביקוש וחבל".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שלמה בן אליהו חשף את פרצופו האמיתי שהוא דואג רק לבעלי הממון
      כחלון צריך להעיף אותו מידית מתפקדו,
      שיצטרף לכלכלן שראל ושיקימו מפלגה של עשירים נראה אם הם יעברו את אחוז החסימה